februarie 05, 2012

Biscuiti fragezi cu smantana

Daca vreti un motiv bun sa incingeti cuptorul, biscuitii astia sunt exact ideea de care aveti nevoie: sunt usor de facut, cu putine ingrediente si rezultatul e surprinzator de fraged. Ii puteti glazura cu ciocolata sau lipi cate doi cu dulceata preferata iar daca ii pastrati intr-o cutie etansa se vor pastra ca proaspat scosi din cuptor pentru cateva zile.
 Ingrediente pentru 25 de biscuiti:
250 g de faina
80 g unt
100 g zahar tos
200 g smantana acra
4 g praf de copt
1 galbenus
1 lingurita extract de vanilie
 Preparare:
Intr-un vas amestecati faina cu zaharul si praful de copt. Adaugati apoi untul moale, galbenusul si smantana si amestecati bine cu o spatula pana obtineti o pasta groasa. La sfarsit adaugati extractul de vanilie si amestecati bine. Dati aluatul la frigider pentru cateva ore (sau puneti-l in congelator daca va grabiti), apoi intindeti-l pe o suprafata bine infainata si decupati-l in ce forma doriti. Trebuie sa va miscati foarte repede pentru ca aluatul e foarte moale si riscati sa nu il mai puteti dezlipi de pe masa. Coaceti biscuitii timp de 12-15 minute la 150 de grade (bineinteles in cuptorul preincalzit). Transferati-i cu grija pe un gratar si lasati-i sa se raceasca apoi decorati-i.
 Sunt delicioasi atat simpli cat si cu o ceasca de cafea aromata sau un ceai fierbinte. O duminica placuta!

7 comentarii:

  1. Ce draguti sunt! Si atat de delicati... :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am facut turta dulce :) facem schimb maine, la cafea?
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  3. Deliciosi! Chiar par usor de facut!Pentru ceaiul de la ora 5 incing si eu cuptorul!

    RăspundețiȘtergere
  4. Langa o cafeluta cu lapte sunt ideali ! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt foarte dezamagita de aceasta reteta :(
    I-am facut de dimineata dupa ce am lasat aluatul la frigider tt noaptea.
    A fost un chin sa decupez forme ptr ca se lipeau iar odata copti, nu mi s-au parut asa de buni si frumosi ca in poza.
    Sau nu stiu ...ma asteptam eu la ceva mult mai delicios, oricum pozele induc in eroare f mult.
    Nu cred ca o sa mai am curaj sa incerc si alte retete de pe blogul asta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Florina, imi pare rau ca nu ti-au placut. Aluatul e dificil intr-adevar, dar am scris asta si in reteta. Iar in ceea ce priveste gustul, nu am de unde sa stiu care sunt preferintele celor care imi citesc blogul, am zis doar ca noua ne-au placut. E decizia ta daca mai incerci sau nu alte retete de aici.

    RăspundețiȘtergere