februarie 15, 2014

Prajitura cu iaurt si citrice

     Dupa o saptamana plina in care am mancat aproape exclusiv in oras azi am intrat in bucatarie sa-mi iau revansa. Mi-am facut plinul de energie cu o salata de avocado, rosii, ceapa verde, patrunjel si branza de capra apoi am pregatit o supa cremoasa de somon (reteta vine si ea curand).
     La desert am vrut ceva usor de facut si de savurat si nu prea dulce. Am luat la rasfoit cartile de bucate din dotare si m-am oprit la reteta asta din Bucataria lumii a lui Gordon Ramsay. Rezultatul m-a multumit pe deplin, singura problema fiind ca temperatura din cuptor a fost un pic prea mare iar partea de sus a prajiturii s-a ars. Am indepartat un strat de un cm cu un cutit, am mascat cu felii de portocala si gata. Sa mai zica cineva ca nu ma pricep la decorat. :D

Ingrediente:
8 portii, timp de preparare 1 ora, usor
4 oua
100 g zahar
50 g faina
1 lingurita praf de copt
400 g iaurt 2,8 % grasime
sucul de la 1 lamaie
sucul de la 1/2 portocala
1 lingura miere
1 lingurita apa de flori de portocal

Preparare:
     Pentru inceput mixam bine galbenusurile cu zaharul pana devin cremoase. Adaugam apoi pe rand faina, praful de copt, iaurtul si sucul de lamaie. Separat mixam albusurile cu un praf de sare pana se intaresc. Adaugam albusurile peste copozitia de iaurt si amestecam usor. Turnam totul intr-o tava cu peretii detasabili de 23 cm diametru si coacem la 180 de grade aproximativ 45 de minute pana o scobitoare introdusa in mijloc iese curata.
     Cat timp se raceste prajitura facem un sirop din sucul de portocala, apa de flori de portocal si miere. Transferam cu grija prajitura pe un platou, turnam siropul deasupra si o lasam sa se raceasca de tot apoi o savuram.

P.S.- daca punem la socoteala si faptul ca o portie are doar 150 de calorii atunci cred ca nu mai e nici un motiv pentru care sa nu incercati reteta

                                                                                                  yours truly, cake lover, 
                                                                                                                             Lavinia

2 comentarii: