august 24, 2011

Tort de bezea cu zmeura si ciocolata

Adica un fel de Pavlova mai motata, din trei straturi de bezea umplute cu frisca vanilata, zmeura din belsug si sirop de ciocolata.
 Se facea ca la mine  in congelator zaceau vreo 12 albusuri (360g) si ca eu aveam pofta (iar!) de ceva cu zmeura si cu ciocolata si cu frisca. Pfff! Cum deja la bezele ma pricep destul de bine am batut albusurile bat cu 500 g de zahar, o lingura de amidon si una de otet de mere. Le-am asezat apoi pe trei tavi captusite cu hartie de copt si le-am dat la cuptor, la 120 de grade, pret de o ora. Dupa ce a trecut si ora asta au mai zabovit inca o ora inauntru, sa se racoreasca.
Intre timp am spalat niste zmeura, am batut 300 ml de frisca cu 2-3 linguri de zahar si o lingurita de extract de vanilie si am amestecat 100 g de ciocolata amaruie cu 100 ml smantana fierbinte. Cand toate erau la temperatura camerei m-am pus pe asmablat: bezea, frisca, zmeura, ciocolata, bezea, frisca, zmeura, ciocolata.
 V-ati prins, nu? Deasupra am pus doar ciocolata.
Acum am in frigider un monstru dulce care asteapta sa fie impartit cu cineva. Deja au mancat din el patru persoane si nici nu am ajuns la jumatate. Doritorii sunt asteptati cu drag!


15 comentarii:

  1. O nebunie! Cum ai reusit sa tai tortul de bezea atat de perfect?

    RăspundețiȘtergere
  2. :D. Am folosit un cutit foarte bine ascutit pe care l-am sters dupa fiecare taietura. Iar dupa ce sta cateva ore la rece se taie si mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vaii de mine!! Dupa ce mi-au iesit perfect bezelele dupa reteta ta, e imposibil sa ratez si tortul asta :D Cat de curand se face!
    Felicitari pt toate retetele!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cum decongelezi albusurile?La temperatura camerei?sau ai alta metoda?multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Asa si... unde spuneti ca locuiti, domnisoara? Pentru o vizita total dezinteresata intreb... :P

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc!
    Pitik- albusurile le decongelez la temperatura camerei, da! Oricum pe caldura asta nici nu dureaza prea mult. Daca te grabesti le poti ajuta punand borcanul intr-un vas cu apa calda.

    RăspundețiȘtergere
  7. dezastruos. nu mai intru aici. raman balind la monitor.

    RăspundețiȘtergere
  8. cu asta m-ai omorat......as invia daca as manca o bucatica mica, mica, mica.....AMBROZIE,nu alta! Ai dat lovitura de gratie.

    RăspundețiȘtergere
  9. la naiba ce bine arata! multumesc! tocmai m-ai salvat cu tortul asta, stiu ce fac de aniversarea prietenei mele! :))

    RăspundețiȘtergere
  10. ala e usor , asa cred ca as putea sa il fac si eu ca sunt bucatar

    RăspundețiȘtergere
  11. Blaturile de bezea se pot face simultan?

    RăspundețiȘtergere