iunie 02, 2010

Tarta cu caise si rozmarin

Ieri am avut o pofta incredibila de ceva dulce care sa fie si aromat si cu fructe dar parca si cu crema si cu ceva crocant...ei bine, ceva ce nu exista.Iar daca nu exista, trebuie inventat!Asa am ajuns la reteta de fata, care a multumit in proportie de 90% exigentele mele, pentru ca dupa ce am gustat-o mi-am dat seama ca vroiam ceva cu blat pufos!:D

Blatul:160 de grame de unt moale se amesteca cu jumatate de cana de zahar pudra si o lingurita de vanilie pana devine pufos.Separat se amesteca o cana si trei sferturi de faina cu putina sare ,o lingurita de rozmarin pudra si o lingurita de rozmarin crengute mici uscate.Se toarna incet compozitia de faina peste cea de unt si se amesteca bine cu mixerul sau cu o spatula pana devine o coca destul de groasa si omogena.Intindem aluatul la baza unei forme de tarta, cu degetele sau cu fundul unui pahar si o dam la rece 30 de minute pana preparam crema.



Crema: spalam si taiem cuburi 10 caise catifelate si le punem intr-o tigaie impreuna cu o lingura de miere,2-3 linguri de zahar brun(sau mai multe daca vrem mai dulce), jumatate de cana de apa si o lingura de amidon.Amestecam totul bine si in timp caisele se vor inmuia astfel incat sa le putem zdrobi cu lingura si sa transformam totul intr-o crema-gem-jeleu foarte gustos.Dureaza cam 15-20 de minute,la foc mediu.

Crusta:amestecam bine,cu degetele din dotare, aproximativ 3 linguri de unt rece cu 4-5 linguri de zahar brun,jumatate de cana de bucatele de migdale(eu am pus fulgi) si 5-6 linguri de faina.Obtinem un aluat foarte nisipos,care nu sta adunat dar care e foarte bun asa.

Asamblarea:Scoatem blatul din frigider si il introducem la cuptorul incalzit la 180 de grade pentru jumatate de ora, pana devine auriu, apoi adaugam peste el crema de caise si presaram aluatul faramicios uniform pe deasupa si le mai lasam pe toate impreuna inca 20 de minute la cuptor.Cand e gata ne minunam de aroma de rozmarin care ne-a invadat toata bucataria si mancam o bucatica fierbinte.



P.S.-eu am adaugat si o crema de vanilie,pentru ca v-am zis deja ca sunt Canuta om-sucit dar tarta e foarte buna si fara,eventual doar cu o cana de ceai sau cafea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu