aprilie 17, 2010

Carciofi sau artichoke sau poate anghinare



Cu anghinarele e o alta poveste.Citisem o multime de retete in care erau implicate dar nu mancasem niciodata.Mai mult decat atat in ghidul imprumutat de la Ioan cu 10 lucruri de facut in Roma scria ca e musai sa mananci una dintre variantele traditionale romane: carciofi alla romana sau carciofi alla giudia.Ei bine...nu am mancat.Si asta pentru ca atunci cand eram in preajma unui restaurant care le pregatea nu imi era foame iar atunci cand imi era foame nu gaseam decat pizza sau paste oricat de mult as fi cautat.Din acest motiv anghinarele au devenit o obsesie cu care i-am chinuit pe baieti in fiecare zi astfel incat la intoarcere toti stiau ce sunt,cum se mananca,cat costa si unde ai putea sa le gasesti.
Pentru ca pofta mea nestavilita nu putea sa ramana nesatisfacuta am decis sa imi cumpar pentru acasa 4 anghinare proaspete pe care le-am transportat impachetate in doua pungi in bagajul lui Sorin(in al meu nu mai era loc nici sa arunci un ac).
Acasa au mai stat cateva zile in frigider pana m-am hotarat asupra unei retete care sa le puna in valoare.Pana la urma m-am hotarat sa pregatesc anghinare la tigaie cu lamaie, cimbru si usturoi dupa reteta lui Jamie Oliver.Reteta era pentru 8 anghinare dar cum eu nu am avut decat 4 m-am adaptat situatiei:
o lingura de ulei de masline
1 catel de usturoi tocat
sucul si coaja de la jumatate de lamaie(eu am folosit lime)
4 bulbi de anghinare
cateva fire de cimbru proaspat sau o lingurita de cimbru uscat
40 ml vin alb sec
sare si piper
un cubulet de unt
Usturoiul se caleste putin pana se inmoaie in ulei de masline.Se adauga fasii mici de coaja de lamaie (fara partea alba care e amara) apoi anghinarea taiata in patru si un praf de sare (focul trebuie sa fie mediu ca ingredientele sa nu se arda).
Se adauga sucul de lamaie,cimbrul si lasam sa fiarba pana scade din umezeala.Se adauga vinul si se lasa sa fiarba 10 minute sub capac pana se inmoaie anghinarea,apoi cubuletul de unt si se amesteca sa se topeasca.Noi am servit langa o bucata mica de piept de pui prajita in sosul ramas.A fost delicios.



p.s.:aici gasiti un filmulet care va explica modul de curatare al anghinarelor
http://www.videojug.com/webvideo/how-to-prepare-artichokes-2
Spor la treaba.

4 comentarii:

  1. Sper sa iau premiu pt cel mai fidel cititor! Tocmai mi-am dat seama ca am de asta vara o anghinara intr-o vaza si nu stiam ce e! Cred ca e totusi cam tarziu sa o gatesc

    RăspundețiȘtergere
  2. este cea mai idioata mancare care exista in italia.am fost nevoita sa o mananc pt ca eram la o masa data de niste italieni in casa lor , dar e o porcarie!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. este o planta delicioasa totul este cum sa gatit si cine este pofticios o sa i placa foarte mult.nu sunt italiani atit de prosti.stiu ei ce stiu.

    RăspundețiȘtergere