februarie 28, 2014

4 ani de blog si o placinta

     Nu puteam sa las sa treaca ziua de azi fara sa scriu ceva pe blog. Pentru ca oricat de mult l-am neglijat in ultima perioada, tot mi-am amintit ca azi implineste 4 ani. Iar daca stiu un lucru pe lumea asta, atunci ala e ca aniversarile trebuie sarbatorite! Pentru ca viata e atat de scurta si plina de probleme incat orice motiv de bucurie trebuie tratat ca atare.
    Asa ca sarbatorim, dragii mei, nu cu un tort sau cu cupcakes asa cum am facut in alti ani ci cu o placinta sarata. O placinta sarata cu pui dupa o reteta de Gordon Ramsay care mi se pare exemplificarea perfecta a notiunii de comfort food. Iar pentru ca blogul asta reprezinta spatiul in care ma pot exprima in voie, unde pot experimenta gusturi noi si unde pot uita de grijile de peste zi cred ca nu-i prea rea alegerea.
    Va multumesc ca sunteti aici, ca ma cititi, ca incercati retetele si ca aveti rabdare.

Ingrediente:
timp de preparare 2 ore, dificultate medie, 6 portii
25 g unt
o lingura de ulei de masline
2 cepe
3 tulpini de telina sau 1/4 telina radacina taiata cuburi
1 morcov mare taiat cuburi
200 g mazare congelata
50 g faina alba
400 ml supa de pui
300 ml lapte
300 g carne de pui (piept si pulpe)
sare, piper, dafin, cimbru
pentru crusta de biscuite
75 g faina integrala
1/4 lingurita praf de copt
3/4 lingurita bicarbonat de sodiu
1/2 lingurita sare
3 linguri unt
125 g lapte batut

Preparare:
     Pentru inceput am facut o supa din carnea de pui (cu os si piele), 1 ceapa, telina si morcov, fierte la foc mic pana carnea e moale.
     Am curatat carnea de piele si oase si am taiat-o bucati mici, am strecurat supa si am pastrat legumele.
Intr-o tigaie incapatoare am incins untul si uleiul apoi am calit cealalta ceapa tocata marunt. Am adaugat apoi legumele si am mai lasat pe foc 2 minute. am adaugat apoi faina si am amestecat bine. dupa alte 2 minute am turnat deasupra supa si laptele si am lasat sa fiarba 10 minute panaa inceput sa se ingroase. Am pus apoi in tigaie bucatile de pui si mazarea si am condimentat cu sare, piper, cimbru si dafin si am dat focul la minim.
     Intre timp m-am ocupat de crusta de biscuite: am amestecat intr-un castron toate ingredientele pana am obtinut un aluat consistent.
     Am mutat apoi tocana de pui intr-un vas ceramic dreptunghiular, am pus deasupra aluatul (il puteti intinde uniform sau lasa in bucati rotunde ca mine) si am dat totul la cuptorul incins la 180 de grade pentru 20 de minute. La sfarsit nu mi-au mai trebuit decat niste muraturi.

P.S: daca esti vegetarian sau pur si simplu nu ai chef de carne inlocuieste supa de pui cu una de legume iar in locul carnii adauga boabe amestecate de fasole, naut, linte si ciuperci. N-are ce sa fie rau.

                                                                                                     yours truly, 4 year old blogger, 
                                                                                                                                    Lavinia

6 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ptr c-am incurcat tastele , i-am dat delete comm-ului scris ... :d
      La multi ani blogului tau , tie o primavara frumoasa , iar placintei ... :)) pofticiosi la masa :d

      Ștergere
  2. La multi ani! cat mai frumosi, gustosi, cu oameni dragi, minunati in jurul tau si aventuri extraordinare! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani !
    Delicioasa placinta !

    RăspundețiȘtergere