martie 19, 2014

Salata de linte verde si sparanghel

     Va povesteam ieri pe Facebook ca am adaugat o noua carte colectiei si anume Plenty de Yotam Ottolenghi. Pentru ca anul asta mi-am propus sa ma imprietenesc mai mult cu legumele mi-am zis ca nu exista ghid mai bun decat el.

     Printr-o intamplare fericita am gasit la magazinul de legume si fructe din colt sparanghel proaspat si leurda si lucrurile s-au legat de la sine. E adevarat ca in reteta originala era nevoie si de creson dar nu m-am cramponat de asta, am improvizat un pic si rezultatul a fost exact pe gustul meu. Daca am invatat ceva de cand am blogul asta e ca poti face o reteta minunata chiar daca nu ai chiar toate ingredientele inducate. Un pic de imaginatie si cateva inlocuiri si n-are ce sa fie rau. Pentru reteta asta am folosit linte la conserva de la bonduelle si am fost foarte multumita de rezultat. Daca aveti timp evident ca puteti folosi si linte uscata pe care sa o fierbeti chiar voi.
     Mi-am propus ca vara asta sa incerc cat mai multe din retetele minunate din aceasta carte, asa ca daca si voi sunteti in cautarea unor retete cat mai variate cu legume mai aruncati un ochi pe aici.

Ingrediente:
pentru 2 portii, timp de preparare 10 minute, usor
1 conserva linte verde
1/2 legatura sparanghel proaspat
1 legatura de leurda
1 legatura mare de patrunjel
50 g pecorino romano ras fasii
2-3 linguri ulei de masline
2 linguri otet de  mere
1 lingurita ulei de semnite de dovleac/de nuca
Preparare:
     Pentru inceput am tocat marunt marunt patrunjelul si leura si le-am amestecat cu uleiul de masline, otetul si putina sare. Am adaugat deasupra lintea scursa bine si am amestecat. Intre timp am fiert tijele de sparanghel timp de 3-4 minute, cat sa ramana crocante. Le-am taiat in 3-4 segmente si le-am adaugat in salata. am mutat totul pe o farfurie mare, am presarat deasupra branza rasa, am stropit cu putin ulei de samburi de dovleac si am devorat.
     Ce m-a impresionat mai mult decat gustul la aceasta salata a fost textura: bobite rotunde si moi de linte, sparanghel crocant, branza untoasa. Minunat.
                                                                                                   
       P.S.- daca eliminam branza si reducem uleiul la o lingura reteta devine vegana (de post) si mult mai dietetica                                                                                                        
                                                                                                        yours truly, veggie lover,
                                                                                                                                            Lavinia

3 comentarii:

  1. Trebuie sa imi iau aceasta carte, ca am vazut atatea retete faine din ea!
    Pana atunci, stau pe aici sa vad ce mai incerci tu din carte :)
    Reteta asta arata foarte fain, iubesc salata cu linte!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Alexandra! Cartea e intr-adevar minunata, promit sa postez multe retete din ea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Yuuum. Si eu tanjesc de mult timp la cartea asta. Acum chiar ca m-ai intaratat sa o cumpar.. :))

    RăspundețiȘtergere