noiembrie 24, 2011

Red velvet cake

A trecut mult timp de cand n-am mai scris dar intrasem pe ultima suta de metri cu Rezidentiatul si mi-am zis ca trebuie sa imi concentrez toata atentia asupra lui. Lucrurile au mers bine, dar nu despre asta vreau sa va povestesc acum, pentru ca oricum deznodamantul il vom afla abia duminica.
Intre timp i got my life back si m-am apucat de gatit asa ca zilele astea sper sa vin cu o avalansa de retete.
 Pentru inceput avem un  red velvet cake delicios, natural, fara coloranti. Vroiam  de mult sa fac prajitura asta, ba chiar mi-am comandat colorant Wilton special pentru ea. Intre timp am gasit insa pe net o reteta care nu il include, culoarea minunata fiind obtinuta de la, n-o sa ghiciti, sfecla. Ei bine, da! Si daca va imaginati cumva ca gustul aduce cu cel al salatei de sfecla cu otet (apare si el printre ingrediente) va inselati amarnic. Prajitura e dulce si moale si arata fantastic. Eu am facut-o cu ocazia zilei de nastere a Dianei (La multi ani sis'!) si ne-a placut foarte tare. Atat de mult incat mananc o felie chiar acum. Yum!

Ingrediente:
Pentru blat
2 sfecle mari (din care sa rezulte aproximativ 375 ml piure)
4 linguri suc de lamaie
1  lingura otet
225 g unt nu foarte moale
225 g crema de branza (eu folosesc mai nou marca proprie Mega Image, e la fel de buna ca Philadelphia numai ca un pic mai ieftina, cutia are 200 g)
500 g zahar
4 oua
1 1/2 lingurita extract de vanilie
250 g faina
1 1/2lingurite praf de copt
1 1/2 sare
Pentru crema:
400 g crema de branza
200 g unt
300 g zahar pudra
2-3 linguri suc de lamaie

Preparare:
 Pentru inceput coacem sfecla. Eu am facut asta cu o seara inainte. Punem cele doua sfecle intr-un vas termorezistent, turnam o cescuta de apa, le acoperim cu folie de aluminu si dam la cuptor, la 165 de grade timp de o ora si jumatate pana cand o furculita intra usor in ele. Le lasam sa se raceasca apoi le curatam si le facem piure fin cu blenderul. Oprim 375 ml din cantitatepe care o amestecam cu sucul de lamaie si otetul. Scopul acestora e sa mentina aciditatea cat mai mare si deci o culoare cat mai aprinsa asa ca nu le omiteti!
Intr-un bol incapatar amestecam bine cu mixerul untul si crema de branza impreuna cu zaharul, pana acesta din urma se topeste si obtinem o crema pufoasa. Adaugam apoi ouale, cate unul pe rand, apoi vanilia.
In alt vas amestecam faina, praful de copt si sarea. Adaugam apoi acest mix peste amestecul cu sfecla si le omogenizam bine.
 Impartim cantitatea in trei si o coacem in forma rotunda de tort cu diametrul de 20 de cm. Daca aveti trei forme cu atat mai bine, au am folosit forma mea de 3 ori. :D Am lasat in cuptor cam 20 de minute la 170 de grade, dar am verificat cu scobitoarea ca sa fiu sigura.
Pentru crema mixam bine de tot cu mixerul toate ingredientele, apoi dam crema un pic la rece ca sa se intareasca usor. Cand blaturile s-au racit complet le umplem cu crema si ne facem de cap cu decoratul.
Eu am facut niste trandafirasi, n-au iesit chiar perfect dar sunt multumita de ei avand in vedere ca a fost prima incercare.
Thank you Jamie for the recipe!
  P.S1.-Reteta originala a acestei prajituri continea si cacao naturala, neprocesata. Eu nu am avut asa ca am omis-o. Nu am inlocuit cu cacao obisnuit pentru ca aceasta este alcalina si ar fi modificat aciditatea si culoare tortului. Oricum nu erau decat 2 linguri.

P.S2.-Daca faceti reteta serviti-o familiei fara sa le spuneti ce contine. Or sa aiba o mare surpriza cand le veti spune.

17 comentarii:

  1. Ah ce fain arata!

    E si la noi in plan sa o facem de ceva timp, dar nu prinseseram pontul cu sfecla. Avem si cacao organica si neprocesata, deci probabil noi o sa punem. Oricum arata bestial si abia astept :)

    E foarte frumoasa si povestea din spatele celebrei "red velvet cake" (cu soldatii americani sudisti plecati si femeile ramase acasa care o faceau ca sa se intoarca).

    Succes cu rezultatul la rezidentiat!

    RăspundețiȘtergere
  2. nu e tocmai rosie, asa cum am vazut eu pe Joy of Baking, dar don't worry, nici aia facuta cu Wilton gel colors, ca la carte, mai intai cu roz, ca baza, si apoi cu rosu, n-a iesit blood red, ci un fel de visina putreda (si am facut-o de 3-4 ori), asa ca macar sfecla e mai ieftina :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata super tortul tau, si imi place culoarea care ti-a iesit. Am facut si eu cu sfecla, nu mi-au iesit asa de rosii ca tortul tau, dar cred ca am pus mai putina sfecla. Ale mele nu au avut nici ou, nici unt si nu au fost asa excelente la gust :) voi retine reteta ta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari! Arata incredibil! Am si o intrebare: n-ai avut probleme cu vasele in care ai pregatit sfecla? Adica nu s-au patat?

    RăspundețiȘtergere
  5. A iesit super fain! apropo de crema de brânzã, si eu folosesc mult crema de brânzã, e mult mult mai ieftinã si gustul e acelasi, de obicei cumpãr de la Lidl sau Aldi, o zi bunã:)

    RăspundețiȘtergere
  6. genial arata! n-am vazut asa tort frumos ever:D

    RăspundețiȘtergere
  7. superba culoarea si sigur gustul pe masura asectului!felicitari si o seara faina

    RăspundețiȘtergere
  8. Thank you guys!
    Mishu, nu s-a colorat nimic, si eu m-am mirat!
    Florin, asa e! E mai degrama roz-fucsia decat rosu but still preety and delicious!

    RăspundețiȘtergere
  9. arata minunat! cu sfecla le colorez si eu! :*
    La multi ani cu intarziere! :*

    RăspundețiȘtergere
  10. Lavinia draga!!!! imi doresc sa fac tortul asta de 1 an. L-am gasit prima data la Edith pe blog, numai ca ea mentiona colorant. Asa ca am cumparat toate ingredientele hotarata sa-l fac pentru masa de craciun. Am cautat cam o saptamana colorant, ofcourse ca nu am gasit. Am fost superamarata. Am gasit si eu pe net varianta cu sfecla dar ma gandeam ca daca nu e incercata pentru tortul asta sa nu fie vreun esec. Sunt super incantata ca tu ai incercat. Abia astept sa-l fac si eu!!!! by the way, sunt fanul tau nr.1:D Tinem pumnii pentru duminica. Si nu ne mai lasa asa in pom cu saptamanile, te rog! Ani.

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna Ani! sunt sigura ca o sa iti placa tortul, noi l-am devorat. Multumesc mult pentru urari!

    RăspundețiȘtergere
  12. Am notat reteta si urmeaza sa o fac de Sarbatoarea Craciunului !!! Sper sa ne placa ;) De aratat e de nota 10 !

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumiri pentru reteta! L-am facut de ziua sotului. O minunatie de tort, i-a incantat pe toti cei care l-au gustat, si nu au fost putini! :-)

    RăspundețiȘtergere
  14. da fff bun! intr-un final am reusit sa-l fac. la consistenta seamana cu carrot cake un pic, dar e si mai bun! dar cred ca trebuie sa iti placa genul asta de prajituri, cu legume in ele:D ani.

    RăspundețiȘtergere
  15. Wow, arata incredibil. Nici nu vreau sa ma gandesc si ce gust are. Yam!

    RăspundețiȘtergere