aprilie 24, 2010

Sf Gheorghe party

Miercuri am organizat o mini intalnire de clasa cu 3 fosti colegi de liceu si bineintales ca le-am povestit de noua mea pasiune si m-am laudat cu blogul meu.Ca sa le demonstrez ca nu vorbesc prostii i-am invitat aseara pe la mine pentru o mica demonstratie.Cum mi-am dat seama in timp util ca pe doi dintre ei in cheama George m-am gandit ca o prajitura sub forma de tort ar fi o surpriza placuta asa ca am cautat indelung pe net si m-am hotarat asupra unei retete bune bune de cheesecake.Invitatii au fost incantati, la fel si eu, asa ca nu ne-a ramas decat sa ne bucuram de bunatati si sa ne amintim de liceu pana la o ora mica din noapte.
Pentru inceput am avut niste gustari, asa de incalzire:bruschette cu mozzarella,



cu rosii cherry, parmezan si migdale si cu pate de casa despre care o sa va povestesc in alt post.


I-am mai lasat sa fiarba un pic in suc propriu si pana la urma le-am oferit si prajitura: cheesecake cu ciocolata alba, lime si caramel.



La multi ani Geo!La multi ani Tzutzu!

Reteta e asa:
250 g de biscuti digesta
80 g unt topit
Biscuitii se macina bine de tot si se amesteca cu untul topit.Aceasta compozitie se aseaza intr-o forma cu peretii detasabili,captusita cu hartie de copt si unsa cu unt pe margine.Se urca blatul un pic si pe pereti si se preseaza bine, apoi se da 10 minute la cuptor la 190 de grade.
700 g branza de vaci mai cremoasa
200 g smantana dulce
200 g zahar
200 g ciocolata alba
4 oua
coaja si zeama de la un lime
Smantana se incalzeste apoi se toarna peste ciocolata maruntita si se amesteca bine cu telul pana se topeste ciocolata si se formeaza o crema omogenta.Branza se amesteca bine cu zaharul si se bate cu mixerul pana se topeste zaharul si devine pufoasa.Se adauga crema de ciocolata alba apoi ouale amestecand bine dupa fiecare.La sfarsit se adauga coaja si zeama de lime si putina sare.Se pune la cuptor intr-un vas mai mare(tava de la cuptor) plin cu apa si se coace aproximativ o ora si jumatate la 160 de grade.Cand e gata se lasa sa se raceasca la temperatura camerei si apoi la frigider pentru minim 4 ore inainte de a fi servita.Va garantez ca asta este cea mai grea parte a retetei.
Inainte sa se taie se pune caramelul deasupra.Noi am mancat cu capsuni.

Un comentariu: