noiembrie 18, 2010

Bucataria mea thailandeza

DSC00562 De cand am descoperit cartea lui Gordon Ramsay-Bucataria lumii o rasfoiesc zilnic si deja am facut cateva retete din ea iar alte cateva sunt programate pentru saptamana viitoare.M-au atras in mod special retetele thailandeze sau exotice asa ca am inceput cu ele.
Aseara am pregatit un pui delicios cu caju.Reteta e cam asa:
Ingrediente:
400 g de piept de pui fara piele si os, taiat cuburi nu prea mari
sare de mare si piper negru
2 linguri de ulei vegetal
50 g de caju
1 ceapa mica , curatata si tocata
3 catei de usturoi, curatati si tocati
1 ardei iute rosu uscat
3 fire de ceapa verde taiate in bucati mari
o lingura si jumatate sos de peste
o lingura sos de soia
o lingurita zahar
un ardei iute rosu curatat de seminte si taiat fasii(eu nu am gasit rosu asa ca am pus verde)
Preparare:
E important ca toate ingredientele sa se pregateasca dinainte, pentru ca atunci cand ne apucam de gatit sa le avem pe toate la indemana si pentru ca totul se desfasoara in wok, la foc iute si nu vrem sa riscam sa ardem ceva.Intai de toate incalzim uleiul in wok si prajim putin alunele caju pana cand se rumenesc usor.Le scoatem si le lasam deoparte.Adaugam apoi in uleiul ramas in tigaie ceapa si usturoiul si le lasam sa se caleasca, avand grija sa nu ardem usturoiul.Punem apoi si ardeiul iute uscat si bucatile de pui sarate si piperate in prealabil.Le lasam si pe ele cateva minute la foc mare pana se patrund.Adaugam apoi ceapa verde, sosurile si zaharul si mai lasam un minut apoi oprim focul.Chiar inainte de servire adaugam alunele si ardeiul iute si amestecam bine.Noi am mancat cu orez fiert si pana si Sorin care nu este amator de preparate exotice a zis ca e foarte bun.
DSC00565

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu