decembrie 25, 2013

Rudolf the rednose reindeer

     Pentru mine sarbatorile de iarna inseamna mancare traditionala pregatita de oricine altcineva numai de mine nu. Mami pregateste toate porcariile posibile (tobe, lebar, carnati, sarmale, friptura) iar o matusa ne face cel mai bun tort cu nuca si smantana din lume (pun eu mana o data si odata si pe reteta!) incat mie nu imi mai ramane decat sa mananc. Cateodata pregatesc salata bouef insa cel mai mult imi place sa fac fursecuri sau casute de turta dulce sau alte bomboane decorative.

     Anul asta am ales aceste cake-pops in forma de ren la care visam de mult si de care imi aminteam intotdeauna dupa trecerea Craciunului. De data asta am fost mai pe faza si le-am pregatit exact la timp. Iar ca surpriza sa fie si mai placuta am renuntat la reteta pe care o gasisem si am facut in schimb un salam de biscuiti exact ca in copilarie (reteta e de aici).

Ingrediente:
pentru 20 portii, timp de preparare 2 ore, usor
270 g biscuiti cu unt
50 g ciocolata neagra
130 g unt
50 g cacao
125 g zahar
4-5 linguri lapte
o sticluta esenta de rom
pentru decor:
ciocolata neagra(eu am folosit niste bomboane cu lichior de portocale pentru o aroma si mai festiva)
mini-bezele
bomboane Skittles sau M&M
colorant alimentar
sticksuri
bete pentru acadele
Preparare:
     Intr-un robot de bucatarie am macinat biscuitii pana am obtinut o textura nisipoasa. Intr-o craticioara am topit untul impreuna cu ciocolata apoi am lasat sa se raceasca.
     Intr-un vas incapator am amestecat biscuitii, cacaoa, zaharul, o sticluta esenta de rom apoi am adaugat amestecul de ciocolata si unt. Am amestecat bine cu o spatula apoi direct cu mana si am adaugat laptele, cate o lingura pe rand pana amestecul a devenit lipicios. Cu o lingura de inghetata am portionat amestecul si am format 20 de sfere pe care le-am asezat pe o tava tapetata cu hartie de copt. Am topit putina ciocolata, am inmuiat betisoarele in ea apoi le-am infipt in fiecare biluta in parte si le-am dat la frigider 30 minute sa se intareasca.

     Odata reci am topit restul de ciocolata pentru decor si am scufundat pe rand fiecare acadea in ea pana au fost acoperite complet. Am infipt cake-popsurie intr-un carton apoi am lipit bezelele si bomboanele pe post de ochi si nas iar sticksurile pe post de cornite. Cu so scobitoae inmuiata in colorant am desenat ochii si asta a fost. Renii s-au mai odihnit o ora doua la frigider apoi au fost numai buni de pozat si savurat.

P.S.- O parte din bilute au primit o visina din visinata in mijloc dar n-au mai ajuns pe bat, le-am pastrat intr-o cutie metalica inchisa etans si le-am servit ca atare.

     Pot sa va spun ca renii au avut un succes incredibil si ca au stat la fotografiat ca niste modele profesioniste. Asa ca, daca ramaneti cumva fara dulciuri zilele astea sau pur si simplu va doriti sa faceti ceva dragut impreuna cu cei mici incercati reteta asta si va veti distra pe cinste.

        Pana una alta va urez Craciun fericit si sa ne citim cu bine anul asta sau in 2014.

                                                                                                                  yours truly, Christmas lover, 
                                                                                                                                            Lavinia

Un comentariu:

  1. Sarbatori fericite! Un Craciun cu pace in suflet, cu ganduri pozitive si un an 2014 mai bun!

    RăspundețiȘtergere