septembrie 14, 2010

Creme brulee

DSC09958

DSC09960

DSC09963

 Am mancat crema catalana acum 2 ani la Barcelona si m-am indragostit de consistenta cremoasa si de pojghita dulce si crocanta de zahar.Am incercat sa o reproduc acasa si am folosit o reteta de creme brulee pentru ca nu am gasit inca reteta originala dar si pentru ca nu mai aveam rabdare sa o caut.
Se face in doi timpi si trei miscari si la fel de repede se si mananca.
Ingrediente:
500 ml smantana dulce(de la Mega image,cea in cutiuta rosie de 200 de ml)
4 lg de zahar
4 galbenusuri
1 lingura extract de vanilie(mergea la fix un baton dar nu am avut in casa si nici timp sa il caut prin supermarketurile din Bucuresti)
Preparare:
Smantana dulce se incalzeste impreuna cu extractul de vanilie (nu e nevoie sa fiarba) apoi se adauga incet-incet peste galbenusurile amestecate cu zaharul, cu mare atentie ca acestea sa nu se coaguleze din cauza temperaturii prea mari a smantanii.Turnam compozitia rezultata in 4 vase mici termorezistente pe care le punem la randul lor intr-un alt vas mai mare plin cu apa.Apa trebuie sa ajunga pana la jumatatea vaselor mici.Dam crema la cuptor aproximativ 50 de minute la 130 de grade apoi o scoatem,o lasam sa se raceasca la temperatura camerei  si o dam la frigider pentru minim 5 ore sau pana a doua zi.Inainte sa o servim presaram un strat subtire de zahar tos deasupra fiecarui vas cu crema si le dam la cuptorul setat pe grill, la putere mare, pe gratarul asezat pe cel mai inalt nivel.Cand zaharul s-a topit si deja miroase a caramel le scoatem cu grija(eu am dat foc la manusa de bucatarie in aceasta etapa) si le mancam fara mila.

Un comentariu:

  1. Buna. De unde ai cumperat vasele termorezistente pentru Creme Brulee. Si in general de unde iti iei ustensilele de gatit? :)

    RăspundețiȘtergere