martie 16, 2011

Hummus

Nu trece nici o saptamana fara sa facem hummus si tabbouleh pentru ca ne plac atat de mult si pentru ca sunt atat de rapide si potrivite pentru o cina gustoasa atunci cand nu prea ai chef de gatit incat au devenit o traditie de familie. Cu toate astea, eu nu pusesem inca reteta pe blog. Am considerat ca e timpul sa remediez problema asta si azi, daca tot am facut hummus, l-am tras in doua poze si vi-l povestesc si voua.
DSC_0302
Ingrediente:
o cutie naut (eu iau de obicei de la Mega Image, facut de Maxim, costa 2 lei si ceva)
2-3 linguri iaurt gras (eu folosesc de oaie si bivolita)
2-3 linguri tahini (tot de la Mega Image, de la sectiunea cu ingrediente internationale)
2 catei de usturoi
cateva frunze proaspete de menta
o lingurita de chimion zdrobit
sare, piper
ulei de masline si boia dulce pentru decor
Preparare:
Se scurge si se spala bine nautul apoi se scurge iar si se amesteca cu celelalte ingrediente. Se zdrobesc toate cu blenderul sau intr-un robot de bucatarie pana obtinem consistenta dorita (mai grunjos sau mai fin). Daca vi se pare ca e prea gros puteti sa mai adaugati 2-3 linguri de apa ca sa il subtiati. Il punem apoi intr-un castronel si il dam putin la rece ca sa se intrepatrunda aromele apoi il picuram cu ulei de masline si il pudram cu boia si il savuram. Mie imi place cel mai mult cu betisoare de morcov sau cu lipie calda de casa.
DSC_0306Va asigur ca daca il incercati veti deveni dependenti de el ca si noi. Pofta buna!
P.S.-Trebuie sa ii multumesc lui Crazy Mother Cooker ca mi-a adus in atentie reteta asta minunata.

3 comentarii:

  1. Nup.De unde sa fie picant? E doar un pic usturoiat si aromat de la menta si chimion.

    RăspundețiȘtergere
  2. Monica Mihailescu20 martie 2011 la 13:17

    Buna Lavinia, iti urmaresc blog-ul cu mare placere.Acum am terminat si eu de facut reteta,e foarte buna,e putintel la frigider :)acuma. Felicitari si la cat mai multe retete.

    RăspundețiȘtergere