octombrie 01, 2012

Falafel pentru ziua internationala a vegetarianismului

N-am nici o scuza ca ma vedeti atat de rar pe aici desi daca as vrea as putea sa gasesc cateva. Ideea e ca in ultimul timp gatitul a trecut pe locul doi sau chiar mai jos, ca am mancat mai mult prin oras sau gatit de altii si ca situatia asta mi-a convenit de minune. Incepand cu vacanta in Grecia, continuand cu zacusca pregatita de mami si terminand cu cele cateva zile petrecute la Sinaia cu ocazia congresului Societatii Romane de Endocrinologie pot sa spun cu mana pe inima ca am avut un septembrie plin si delicios.
Si pentru ca toamna se numara bobocii imi spun ca voi intra intr-o rutina prolifica din punct de vedere al postarii pe blog si ca va voi povesti mai des ce si cum.
 Si pentru ca azi, 1 octombrie este ziua mondiala a vegetarianismului, va las mai jos o reteta minunata de falafel pentru zilele in care v-ati saturat de humus si aveti un pic mai mult timp la dispozitie
Ingrediente:
8 portii, timp de preparare 30 minute
2 conserve de naut (2x 400 g)
2 linguri pesmet
2 catei de usturoi
1/2 ceapa rosie
2-3 cozi de ceapa verde
1 lingurita chimion macinat
1 lingurita coriandru macinat
2-3 ardei iuti uscati
sare, piper
2 linguri tahini
4-5 linguri iaurt
sucul de la 1 lamaie
felii de rosii, ceapa si lipie pentru servit
Preparare:
Puneti nautul, pesmetul, ceapa , usturoiul si condimentele intr-un robot si amestecati bine pana obtineti o compozitie din care puteti forma chiftele. Daca nu reusiti mai adaugati o lingura doua de apa si mai pulsati cateva secunde. Formati chiftelele folosindu-va de o cupa de inghetata apaoi turtiti-le un pic cu o furculita.
 Asezati-le pe o tava tapetata cu hartie de copt, ungeti-le cu un pic de ulei de masline si coaceti-le 20 de minute la 200 de grade.
 Intre timp amestecati iaurtul cu tahini si suc de lamaie dupa gust.
 Serviti falafelul in lipie calda, de casa, cu felii de rosii di ceapa si sos din belsug.



Un comentariu:

  1. Acum am terminat de mancat prima portie! Delicios!! Singura modificare a fost ca am pus un ou si putin ulei in compozitie... Recomand cu cat mai multa salata si rosie! Mai vrem retete din astea, Lavinia :*

    RăspundețiȘtergere