iulie 07, 2011

Mini tarte cu zmeura si-un sfarsit de studentie

Stiti voi tartele alea frumoase si delicioase de la Paul? Alea cu zmeura si crema de vanilie, da. Ei bine, la ele am poftit eu ieri, inaintea ultimului examen din facultate. Si pe principiul bate-ma, omoara-ma numai nu ma pune sa invat normal ca am facut o pauza de la pshiatrie si mi-am satisfacut pofta.
Ca sa fie si mai frumoase am folosit forma de muffins si am obtinut niste dragalasenii mici-mici si absolut delicioase.
 Ingrediente: pentru 20 de mini tarte
330 g faina
180 g unt
100 g zahar pudra
4 linguri zahar brun
7 galbenusuri
600 ml lapte
o pastaie de vanilie
3 linguri amidon
un praf de sare
Preparare:
Pantru inceput am facut aluatul, pe modelul de aici. Adica am pulsat in robot faina cu zaharul, sarea si untul pana am obtinut o consistenta faramicioasa apoi am adaugat un galbenus si vreo 2 linguri de apa si am mai pulsat de cateva ori pana s-a format un aluat. Am adunat aluatul cu mainile, i-am dat forma rotunda, l-am invelit in folie de plastic si l-am dat la frigider sa se odihneasca un pic.
Pentru ca nu aveam zahar pudra in casa am folosit zahar brun si s-a cam vazut in cosistenta finala, dar tot a fost bun. Voi mai bine folositi ce trebuie.
Am intins apoi aluatul si l-am taiat cu o ceasca in discuri cu care am tapetat fiecare forma de muffin. Am dat la cuptorul preincalzit la 180 de grade pana s-au facut aurii pe margini.
Intre timp am incalzit la foc mic laptele cu zaharul si pastaia de vanilie despicata si razuita. Intr-un castron am amestecat galbenusurile cu amidonul apoi le-am turnat usor in lapte, amestecand tot timpul cu un tel. Am mai lasat un minut pe foc sa se ingroase si apoi am dat la o parte sa se raceasca.
Cand atat crustele cat si crema erau reci (foarte important) am asamblat prajiturelele si le-am decorat cu zmeura parfumata. A urmat o sedinta foto pe balcon apoi au fost numai bune de savurat.
 Dupa parerea mea nu e nimic mai bun decat o crema fina si pistruiata de vanilie servita intr-o crusta crocanta alaturi de fructe acrisoare.
 Si ca sa inchei apoteotic, asa cum am facut si anul trecut, mai savurez si azi o ultima bucatica cu gust de vara si vacanta si ma felicit fara modestie ca am terminat medicina. Hopul adevarat e abia la toamna, stiu, dar va rog sa nu-mi scoateti ochii cu asta si sa ma lasati sa ma bucur. Raluca, Sabina, Oana, Alex si Ioan - suntem o echipa pe cinste. Oare unde vom fi la anul pe vremea asta? Pe 7 a 7-a 2012? Sper doar sa fim la fel de apropiati ca acum, oricat de mare va fi distanta dintre noi.

16 comentarii:

  1. Arata super - mai ales crema de vanilie...

    Cat despre Medicina - felicitari!! Acum 2 ani pe vremea asta imi puneam si eu aceiasi intrebare :)

    Sa nu te stresezi prea tare cu lucrarea de diploma - trece repede si usor!

    Cu Rezi insa e alta poveste... desi, looking back, perioada asta de invatat pt rezi mi-a placut foarte mult (imi place sa am un scop bine definit) One word of advice - rezumatele din subiecte sunt de mare ajutor!

    Bafta la invatat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari din tot sufletul Lavinia!! si multa multa bafta de acum inainte !!! Cat despre mini-tarte mai e necesar sa zic ca-s de nota 10?? Arata intr-un mare fel !! Te pup si inca o data FELICITARI !

    RăspundețiȘtergere
  3. Va multumesc mult pentru felicitari!
    Chef Chilly- thanks for the advice, orice sfat e binevenit acum.
    Ma bucur ca va plac tartele, tocmai am mancat-o pe ultima!Muhaha!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari si bafta pe mai departe!Te invit cu mare drag la provocarea lunii Iulie!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc mult Flory! Sper sa am timp sa postez ceva si pentru provocarea lunii iulie, multumesc pentru invitatie.

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari din toata inima, si chiar nu e loc de modestie :) Mult succes si multe retete delicioase!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Mihaela!Sper sa reusesc sa impac in continuare gatitul cu medicina.

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitari pentru achievement! E mare lucru sa stii ce vrei sa faci in viata, mai ales cand faci totul cu pasiune, ca in cazul medicinei! Tartele arata grozav, iar zmeura, ah, fructul meu drag, acompaniaza perfect micutele tarte :) XoXo

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Alina! Inca nu am incheiat socotelile cu examenele dar sunt pe drumul cel bun!
    Si mie imi place foarte mult zmeura!

    RăspundețiȘtergere
  10. Felicitari! Sa fie intr-un ceas bun! Tartele sunt minunate

    RăspundețiȘtergere
  11. Felicitari doamna doctor!:) Sa speram ca ne vei incanta cu delicii la fel ca si pana acum, chiar daca ai schimbat statutul:P
    Bafta pentru tot ceea ce urmeaza!

    P.S. Tartele acestea foarte simpatice vor fi testate si de mine in weekend:)

    RăspundețiȘtergere
  12. Va multumesc mult fetelor pentru urari si incurajari.Sper sa fac fata cu brio tuturor provocarilor care ma asteapta.

    RăspundețiȘtergere
  13. intai de toate felicitari pentru finalul de studentie. nu ca ti s-ar termina portia de invatat, dar e un lucru minunat ca ai ajuns pana aici! felicitari! si mi se pare minunat sa sarbatoresti cu prietenii si cu asemenea minunatii de tarte :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Felicitari !!! Bafta multa in continuare si mult succes in tot ceea ce vei dori sa faci.
    Cat despre mini tarte... Arata innebunitor de bine ! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  15. felicitari!
    tartele sunt todiefor (sunt fan zmeura), dar nu ne zici nimic si de farfurie? de unde e?:)
    e asa frumuuuu

    denise

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc, multumesc, multumesc! Sunt coplesita, sper sa fkie asa si dupa rezidentiat.
    Colorsdiary-farfuria e de la Zara Home.
    Ma bucur ca va plac mini-tartele mele.:P

    RăspundețiȘtergere