iulie 27, 2011

Tocanita de pui cu prune si nuci

Prunele astea acrisoare si minunate vin tot de la Alexandria si au fost sortite unui destin maret: sa ajunga la mine in stomac!:D Dar nu oricum, ci gatite in cele mai mestesugite feluri, asa cum neam de neamul prunelor n-a mai auzit.
 Ideea mi-a venit dupa ce-am dat gata vreo 20 de prune, asa, pe stomacul gol. Mi-am amintit de tocanita minunata cu midii mancata la Dalboka dar cum nu era nici picior de scoica prin preajma am recurs la pieptul de pui pe care il am in permanenta in frigider. Am mai scos de acolo o rosie babana si m-am apucat de treaba.
Ingrediente: pentru doua portii
1/2 piept de pui mare, dezosat si fara piele
o rosie babana
10-15 prune mici, acrisoare
o ceapa mica sa 1/2 dintr-o ceapa mare
o lingura ulei de masline
o lingurita zahar
2 frunze de dafin
patrunjel pentru servit
o mana de nuci
sare, piper
Preparare:
Am taiat ceapa pestisori si am calit-o in ulei de masline(pai nu-i tocanita pana nu calesti niste ceapa). Intre timp am taiat puiul, rosia si prunele in cubulete aproximativ egale.
 Cand ceapa era moale am adaugat puiul si l-am rumenit cateva minute. Am adaugat apoi rosiile si prunele, condimentele si zaharul, am dat focul mai mic si am lasat sa fiarba sub capac vreo 5 minute. Am luat capacul si am pus deasupra o mana de nuci, am amestecat rapid si am pus in farfurie. Patrunjelul verde nu putea sa lipseasca de deasupra.
 A rezultat o mancarica acrisoara si usoara, numai buna pentru o zi de vara. Si daca va intrebati ce e cu jumatatile astea de masura aflati ca sunt singura acasa si ca n-am mai vazut fata de om de duminica seara si ca ma lupt din rasputeri cu materia de rezidentiat. O zi buna sa aveti!

9 comentarii:

  1. Interesanta combinatia,dar placuta !

    RăspundețiȘtergere
  2. uite ca n-am mancat ever!! dar imi place toate ingredientele propuse!! o sa fac si eu !

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai sa fie, ce bine arata si te cred pe cuvant ca tocanita ta e delicioasa. Carne in combinatie cu fructe am mai incercat si eu dar cu prune inca nu. E musai sa vad cum e ca prea mi-ai facut pofta. Te pup, o zi frumoasa :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Stiam eu ca o sa va placa!:D Sa-mi dati de stire daca o incercati.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mmmmmm,ce idee faina!Prunele noastre înca nu-s coapte.Mai vreo saptamîna si cred ca-s bune.
    Arata tare bine mîncarica asta :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Maya, eu tocmai pofteam la perele tale!:D

    RăspundețiȘtergere
  7. am s-o incerc si eu,tot cu piept de pui,pentru ca suntem mari amatori de piept.....dar cu prune?....nu stiu...vom vedea...

    RăspundețiȘtergere