iulie 26, 2011

Tarta cu rosii si pesto de patrunjel.

In weekend am fost la Alexandria, acasa la Sorin. Au fost doua zile minunate in care mi-au desfasurat activitatea intre doua mese si un pui de somn, in care m-am plimbat prin gradini pline de rod, m-am jucat cu cel mai simpatic catel din lume, zis si Fulger si m-am simtit foarte rasfatata. Parintii si bunicii lui Sorin mi-au facut toate poftele iar Sorin-cel-mic (varul lui Sorin) mi-a aratat toate trucurile posibile pe bicicleta. Ca sa nu mai zic ca m-am intors acasa incarcata cu toate bunatatile pamantului: rosii si castraveti, ardei gras si vinete, patrunjel si leustean, miere si nuca,oua, mere, prune si piersici, toate adevarate si gustoase asa cum aveam si noi in gradina cand inca mai traiau bunicii mei. Mi-e clar acum ca atunci cand viata iti inchide in nas o usa iti deschide in alta parte o fereastra.
Revenind la realitate si la minunata zi de marti in care ne aflam va propun o tarta delicioasa cu rosii si pesto de patrunjel, mai buna rece decat calda si foarte usor de realizat. Ideea mi-a venit dupa ce am vazut reteta Mihaelei dar mi-am facut de cap cu ingredientele din dotare.
Ingrediente:
175 g faina
75 g unt
2-3 linguri apa rece
6-7 rosii(depinde de marime)
o legatura grasa de patrunjel
un pumn de nuci
o mana de parmezan ras (eu am folosit o branza siciliana maturata cu piper)
2-3 catei de usturoi
2-3 linguri ulei de masline
Preparare:
Pentru inceput facem aluatul exact ca aici. Stiu ca v-am plictisit rau cu aluatul asta si ca il folosesc la toate tartele sarate dar este atat de versatil si delicios incat nu vreau sa mai caut alta reteta. Cat crusta de tarta se rumeneste in cuptor(timp de vreo 10 minute la 180 de grade) punem in robot patrunjelul, nuca si branza rasa si maruntim bine de tot.
 Adaugam apoi usturoiul si uleiul de masline si gata pesto.
 Scoatem crusta din cuptor, adaugam un strat generos de pesto, apoi unul de rosii taiate rondele, inca un strat de pesto si iar rosii.
 Mai dam tarta inca 10-15 minute la cuptor apoi ne bucuram de combinatia interesanta de texturi si arome. Puteti pune si putina mozzarella deasupra daca vreti, eu nu am avut si nici nu am vrut sa ies din casa special pentru asta. Dupa cum va spuneam si mai sus, tarta este mai buna rece, probabil din cauza de unt si nuci si ulei de masline care pot fi usor gretoase consumate calde.
 P.S.-Pregatiti-va pentru o saptamana de retete pe baza de fructe si legume, pentru ca eu m-ai propus o scurta cura de dezintoxicare!:D

9 comentarii:

  1. ce-mi place ca ai pus si nuci!! trebuie sa fie o minunatie!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Lavinia, ce rapida ai fost! :)) Imi place reteta ta de aluat de tarta, si combinatia de rosii si patrunjel e minunata. Multumesc pentru link :) O zi frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  3. Antonina-eu sunt innebunita dupa nuci si cum am primit o contitate considerabila de la mama lui Sorin am zis ca e pacat sa nu le folosesc
    Mazi-indeed!:D
    Mihaela- eu iti multumesc mult pentru idee.

    RăspundețiȘtergere
  4. sa vezi... aveam asa o senzatie de deja vu... mai, am comentat aici sau nu :))?! pana la urma m-am lamurit ce si cum. ia sa pun mana sa fac si eu, ca tot e frig si ar merge folosit cuptorul :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce buna e ! Pot sa iau eu felia din ultima poza :D ??

    RăspundețiȘtergere
  6. Dacă nu am fasolea de la aluat, pot pune şi o oală? :D

    RăspundețiȘtergere