iulie 02, 2011

O vara italiana - ep.3 Vitello tonnato

Am dat peste reteta asta intr-una dintre cartile de bucate pe care mi le-am cumparat recent si cum in mod intamplator aveam toate ingredientele la indemana m-am apucat de treaba. Zice-se ca reteta este la origine frantuzeasca dar ca italienii au preluat-o si ca acum a devenit traditionala in Piedmont. Desi prepararea dureaza cam 3 ore, nu avem mare lucru de facut, rabdarea fiind ingredientul de baza. Avand in vedere ca fierberea la foc mic s-ar putea sa creasca usor temperatura din bucatarie va recomand sa incercati reteta cat mai rapid, ca tot e o vreme de toamna tarzie afara.
 Ingrediente:
o bucata pulpa de vita(500-700g)
o ceapa
un morcov
o tija de apio sau o bucata de telina radacina
1 lingura de otet de vin alb
3 linguri ulei de masline
o conserva de ton in ulei (poate fi si fulgi)
2 linguri de capere
3 fileuri de ansoa
2 galbenusuri fierte, tari
sucul de la o lamaie
Preparare:
Pentru inceput legam pulpa de vita cu o sfoara de bucatarie astfel incat sa pastreze o forma rotunda frumoasa in timpul fierberii. O asezam intr-o oala impreuna cu ceapa curatata si taiata in jumatati, morcovul curatat si intreg si bucatile de telina. Eu am fiert aproapte 2,5 l de apa cu o lingura de sare de mare intr-o alta cratita apoi am turnat peste vita. Am adaugat o lingura de otet si una de ulei, am pus un capac si am dat focul la mic si le-am lasat sa bolboroseasca vreo 3 ore.
 Intre timp mixam tonul (daca e in ulei de masline pastrati 2-3 linguri din ulei daca nu scurgeti-l bine si mai adaugati voi 2 linguri de ulei) cu caperele, ansoa si galbenusurile pana obtinem o pasta uniforma. Adaugam si sucul de la o lamaie si lasam la frigider sa se imprieteneasca aromele.
Cand carnea de vita este gata oprim focul si o lasam sa se raceasca in supa. O feliem apoi subtire si o asezam pe o farfurie. Mai subtiem un pic sosul cu 2 linguri din supa in care a fiert carnea, il asezam deasupra si servim.
 Am obtinut o cina perfecta pentru o seara racoroasa de vara.

P.S.-nu aruncati supa, o puteti folosi pentru a aroma supe de legume sau ca fond pentru tocanite delicioase de vita. Turnati-o intr-o punga sigilabila si pastrati-o la congelator.

3 comentarii:

  1. bun si aromat! merge pentru o cina faina in doi ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar asa! Noi am savurat-o in doua!:D

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat de mult imi place sosul.. combinatia de ton - capere mi se pare dementiala.. Eu folosesc des caperele la somon .. asa ca nu pot decat sa zic ca-i apetisanta rau mancarica ta !! buna treaba !

    RăspundețiȘtergere