martie 11, 2012

Mini tort cu zmeura si fistic

Se facea ca ieri m-am dus la Cora dupa o forma mica de tort pe care mi s-a pus pata de ceva vrema. Am insfacat forma (15 cm- 15 lei :D), ba mi-am mai luat si alte cateva chestii folositoare la casa omului si hai spre masina. Numai ca intre timp mi-a iesit in cale frumusete de zmeura congelata, intreaga si ademenitoare de n-am putut sa ies din magazin fara jumatate de kilogram.
 Acasa am mancat ce-am mancat apoi mi-am zis sa-i fac de petrecanie intr-o prajitura. Si daca tot aveam forma nou nouta am zis ca un mini tort ar fi binevenit.
 Bun, aliniati urmatoarele:
Ingrediente pentru un blat cu fistic(15 cm):
1/2 cana zahar
2 linguri unt moale
2 oua
1/4 cana lapte batut (eu am pus chefir pentru ca aveam o cutie inceputa in frigider si a mers la fix)
1 lingura extract de vanilie
1/2 cana faina
1/2 cana fistic crud macinat fin
1 lingurita bicarbonat de soiu
1 lingurita sare
Preparare:
Intr-un bol amestecam bine untul cu zaharul si ouale pana obtinem o compozitie spumoasa. Adaugam apoi vanilie si laptele batut si le incorporam bine. Intr-un alt vas amestecm faina cu fisticul, sarea si bicarbonatul si le adaugam peste amestecul lichid. Amestecam usor cu o spatula apoi turnam compozitia in tava de tort pe fundul careia am pus o hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 20 de minute.
Intre timp ne ocupam de crema. Pai sa va povestesc. Mai aveam o cana de de swiss meringue butter cream da cand facusem cupcakesurile astea. Si ce m-am gandit. Sa il mixez un pic ca sa il readuc la viata si sa umplu tortul cu el. Bai nene, n-a fost chip sa-l resuscitez, s-a transformat intr-o branza dezgustatoare de eram gata gata sa-l arunc. Am cautat pe net tot felul de variante de a-l repara dar degeaba. Mi-a venit insa o idee salvatoare: l-am pus intr-o craticioara, am adaugam o mana generoasa de zmeura si un strop de suc de lamaie si l-am amestecat pe foc mic pana s-a inchegat, asa cam ca un lemon curd, ca doar avea uin compozitie unt si albus si zahar din abundenta. Voi nu va bateti capul cu treba asta si faceti un curd de zmeura ca aici (inlocuiti capsunile cu zmeura si dublati cantitatile).
Am mai avut si 200 g de smantana acra ramasa de la o supa de pui a la grec pe care am batut-o cu 2-3 linguri de zahar si am obtinut o frisca subtirica apoi m-am pus pe asamblat.
Am taiat blatul in doua, l-am insiropat cu 2-3 linguri de lichior de fistic (aveam o sticla neinceputa cumparata astva vara din Sicilia. Daca n-aveti nu-i bai, puneti orice lichior va place sau chiar un sirop de zahr cu apa si rom sau chiar nimic, ca blatule oricum umed de felul lui), am trantit deasupra o cantitate generoasa de crema de zmeura, o mana de fructe si 3-4 linguri de frisca.
  Am pus deasupra al doilea blat, l-am captusit cu frisca ramasa si asta a fost.
 Am mancat pana acum vreo 4 felii si mi-a placut mult de tot. Fisticul si zmeura se inteleg de minune! a mai ramas o felie pe care i-o opresc lui Sorin. Daca nu ajunge in timp util s-ar putea sa dispara in mod misterios.:D

Pofta buna si o duminica frumoasa!

7 comentarii:

  1. Ce bunatate! Ma bucur ca am vazut produsul finit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu stiu cum se facea... dar se facea ca mi-e o poftaaaaaa...
    Iar combinatia de zmeura cu fistic mi se pare super-inspirata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si nouã ne plac mult tortuletele astea, chiar azi am fost la piatã special pt. zmeurã :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Am fost aseara in Cora Lujerului si n-am gasit zmeura. Aveau mure, capsuni si mix de fructe de padure. Tu le-ai luat la punga? Cumva erau marca Cora? Ca sa stiu dupa ce ma uit data viitoare.

    RăspundețiȘtergere
  5. cat de bine poate sa arate! cred ca a fost delicios!

    RăspundețiȘtergere
  6. Minunat,Lavinia,ca de obicei!
    Te-am adugat la noul meu blogroll pe www.teobucatar.ro
    Daca doresti sa ma adaugi si tu iti multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere