martie 27, 2012

Supa crema de fenicul copt si somon

     Dupa cum v-am spus deja pe Facebook, in weekend a avut loc la mine in bucatarie un mini-maraton de gatit. Motivul: un mixer Kitchen Aid pus la bataie intr-un concurs desfasurat pe retetecalamama.ro. M-am gandit mult daca sa particip si apoi cu ce sa particip dar apoi mi-am zis ca (la fel ca si la examene) prima conditie ca sa castigi un concurs e sa particip. Asa ca mi-am luat inima in dinti, imaginatia la intrebari si bonurile de cumparaturi cu numele meu pe ele (da, sunt foarte mandra de asta :P) la cheltuit si am ajuns la retetele astea. Vi le voi prezenta pe rand, in zilele ce urmeaza, pana pe 31 martie. Azi va tentez cu o supa crema delicioasa si parfumata cu somon si fenicul copt.

 Aceasta reteta face parte din meniul cu care particip la concursul “KitchenAid de Martisor”
 0
Ingrediente:
(pentru 4 portii, timp de preparare 1 ora)
2 bucati fenicul
1 ceapa rosie
1 catel de usturoi
1 cartof mare
200 ml smantana dulce
2 rondele de somon
1 morcov
1 ceapa galbena
1 pastarnac
1 telina mica
2 linguri ulei de masline
25 g unt
1 lingurita seminte de fenicul
2 lingurite sare de mare
1 lingurita paprika afumata
Preparare:
     Intr-o oala punem la fiert  morcovul, ceapa galbena, telina si pastarnacul curatate si tocate in bucati mari impreuna cu o lingurita de sare si un litru de apa. Lasam sa fierba 15 minute apoi adaugam rondelele de somon si  lasam sa mai fiarba inca 5-10  minute. Strecuram si pastram supa obtinuta, aruncam legumele si curatam cu grija somonul de piele si oase si il rupem in bucatele de aproximativ un centimetru.
     Intre timp feliem feniculul, il asezam intr-o tava termorezistenta si il stropim cu o lingura de ulei de masline. Presaram deasupra sarea de mare ramasa si il dam la cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 15 minute.
     Intr-o cratita incapatoare, cu marginile inalte rumenim cateva secunde semintele de fenicul (atentie sa nu se arda!) apoi le scoatem si le pisam in mojar. Adaugam in tigaie o lingura de ulei de masline si untul apoi ceapa rosie taiata pestisori si catelul de usturoi tocat marunt. Le prajim timp de cateva minute, cat sa se inmoaie ceapa apoi adaugam semintele de fenicul zdrobite si amestecam bine.
      Adaugam deasupra feniculul copt, cartoful curatat si taiat cuburi mari si mai lasam doua-trei minute sa se rumeneasca, amestecand permanent cu o spatula. Turnam deasupra supa si lasam sa fiarba 15-20 de minute la foc mic.
      Testam cu o furculita un cartof si daca acesta este moale luam supa de pe foc, o lasam un pic sa se raceasca apoi o turnam in blender impreuna cu smantana dulce. Mixam bine pana obtinem o supa fina pe care o punem inapoi in oala.
     Adaugam  in supa bucatile de somon, pastrand cateva pentru decor. Servim supa fierbinte impreuna cu paine de casa si un strop de paprika afumata deasupra. Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Arata fain si pare o combinatie buna de gusturi, am mai facut-o si noi dar nu sub forma de supa :).

    Iti tin pumnii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca va place! Mie mi s-a parut deosebita asocierea asta de arome.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie mi se pare perfecta si o sa te imit 100% ;). Tentanta rau!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult! I-a placut si prietenului meu, care nu prea e amator de lucruri noi,

    RăspundețiȘtergere