februarie 25, 2011

2 feluri de desert englezesc

          Saptamana asta am fost in vacanta asa ca m-am uitat la o multime de seriale de tot felul, printre care si seriile cu Jamie Oliver pe care nu le vazusem inca. Intr-unul din episoade Jamie le-a pregatit unor americani budinca asta, pe numele ei traditional Spotted Dick (ma gandeam sa pun titlu postarii asteia Jamie's Spotted Dick :)). Pe cat de amuzati si neincrezatori au fost americanii in prima faza, pe atat de tare le-a placut dupa ce au gustat, iar eu am fugit imediat in bucatarie sa vad daca am toate ingredientele.
DSC_0774 (2)         Avem de-a face cu un desert traditional englezesc cu fructe uscate (de aici si petele) care se mananca de obicei  cu custard (crema de oua cu lapte si vanilie). Cuvantul dick din denumirea desertului a produs controverse de-a lungul timpul, etimologia acestuia fiind inca neclara. Se presupune ca ar proveni din prescurtarea si adaptarea lui "pudding" sau a lui "dough". Mai multe detalii despre asta gasiti aici.
 Coacerea acestui desert dureaza vreo trei ore dar cum timp aveam destul nu am renuntat asa usor, ceea ce va doresc si voua.
Ingrediente:
120 g pesmet
120 g faina
1 ou
140 g stafide
120 g caise uscate tocate(eu nu am pus pentru ca nu aveam in casa si nu am vrut sa cobor sa iau)
120 g zahar
120 g unt la temperatura camerei, taiat bucatele
140 ml lapte
coaja rasa de la o portocala(eu am pus o mana de coaja confiata de portocala tocata marunt)
jumatate lingurita de nucsoara
2 linguri ghimbir ras
Preparare:
Budinca asta se face foarte usor, ca mai toate retetele lui Jamie de altfel. Pur si simplu punem toate ingredientele intr-un castron si amestecam bine cu o lingura pana se omogenizeaza.
DSC_0759Ungem un alt castron cu fundul mai bombat cu unt, punem compozitia in el si o nivelam bine.
DSC_0764Punem o folie de aluminiu deasupra si o strangem cu grija. Castronul astfel pregatit se pune intr-o oala cu apa care fierbe usor, astfel incat apa sa urce cam pana la 2/3 din inaltimea castronului.
Aveti grija ce castron si ce oala alegeti, ca sa incapa unul in altul :D. Punem capacul oalei si lasam sa fiarba la foc mic, bolborosind usor, timp de 3 ore in care mai vedem cateva episoade.
Cand e gata punem un platou deasupra castronului si cu o miscare brusca dar ferma introarcea astfel incat budinca sa se dezlipeasca de castron si sa aterizeze pe platou. Jamie a pus cate o lingura de golden syrup pe fiecare felie si deasupra custard dar eu am mancat asa goala, cu un pahar de lapte.
DSC_0757A fost bun si asa dar azi, cu cateva imbunatatiri aduse de mine, a fost delicios. Mai ramasese cam jumatate in frigider si ca sa il readuc la viata l-am faramitat bucatele mici si l-am pus intr-un vas de ceramica termorezistent. Am batut separat doua oua, am adaugat o cana de lapte si o dusca de rom si apoi am turnat peste frimituri. Am asteptat vreo 5 minute sa absoarba din lichid si sa se incinga cuptorul apoi am bagat tava inauntru la 200 de grade si am lasat pana s-a umflat frumusel si s-a rumenit deasupra.
DSC_0783Am mancat apoi o ditamai bucatoaia, cu doua linguri de iaurt gras si una de gem de zmeura deasupra. Delish-vorba lui Jamie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu