februarie 12, 2011

Ossobucco aproape milanez

Dupa cum v-ati dat seama deja Gordon Ramsay e principala mea sursa de inspiratie in bucatarie lately. Asa s-a intamplat si cu acest Ossobucco Milanez la care visez de cand am primit cartea. S-a intamplat sa uit de el saptamani intregi dar cand am dat la Auchan peste bucatele perfecte de ossobucco am stiut ca a venit momentul. Mi-am permis sa modific un pic reteta chef-ului, nu pentru ca as stii eu mai bine ci pentru ca am vrut sa folosesc exact ingredientele pe care le aveam in momentul ala in frigider, fara a mai da o fuga pana la supermarket.
Pentru ossobucco cu piure de dovleac copt si gremolata facem asa:
DSC_0225
Ingrediente:
4 bucati ossobucco vitel (sau rasol, adica sectiuni transversale prin pulpa, cu os in mijloc)
25 g faina alba
6 linguri ulei de masline
2 cepe
7 catei de usturoi
200 ml vin (reteta cerea alb sec dar eu mi-am luat libertatea de a folosi rosu sec)
3 fire de cimbru(am pus o lingura de cimbru uscat)
6 fire de rozmarin
1 frunza de dafin
225 ml pasta de tomate (am folosit o conserva de Cirio cubulete cu ierburi aromate)
250 ml supa de pui (am pus apa pentru ca supa adevarata de pui nu aveam si nici chef de cub)
o mana frunze de patrunjel
coaja rasa de la o lamaie
un dovleac (pe care l-am primit de la CD-thanks!)
Preparare:
Am dat bucatile de carne prin faina si le-am prajit in 3 linguri de ulei de masline pana s-au rumenit usor pe ambele parti. Le-am scos la o parte si am calit in uleiul ramas cele doua cepe tocate marunt impreuna cu 3 catei de usturoi maruntiti de asemenea.Cand acestea au fost rumene am adaugat vinul , cimbrul, frunza de dafin si 3 fire de rozmarin si am lasat sa scada la 2/3. Am adaugat apoi carnea inapoi in oala, am turnat deasupra conserva de rosii si o cana de apa, am lasat sa mai clocoteasca de cateva ori apoi i-am pus capacul si am bagat-o in cuptorul incins la 200 de grade. Am uitat de ea vreo doua ore.
Intre timp am curatat dovleacul si l-am taiat cuburi. L-am amestecat cu frunzulitele de la 3 fire de rozmarin, 3 linguri de ulei si 2 catei de usturoi taiati marunt si l-am dat la cuptor in ultimele 40 de minute din cele 2 ore necesare carnii. Cand s-a inmuiat l-am facut piure pasandu-l usor cu o furculita.
Am tocat marunt patrunjelul si catelul de usturoi ramas si le-am amestecat cu coaja rasa de lamaie, obtinand astfel gremolata, un fel de condiment traditional pentru ossobucco.
Aroma vinului mi-a invadat intrega casa si aproape ca nu mai aveam rabdare sa fotografiez farfuria inainte sa ma apuc sa mananc. E delicios!

Un comentariu:

  1. numai cä este de la super Gordon nu este Milanez.
    Mincarea asta a copiat-o si el de la Italieni si mä mir cä nu a schimbat nimic la ea in afarä de Vin. Original retetä este cu Vin rosu.
    Super bucätarii ästia , iau cam in 99,9 % Retete de la altii , pun un Ingredient extra si le declarä a lor...
    sieugätesc

    RăspundețiȘtergere