ianuarie 17, 2011

Lasagna de duminica

DSC09997Duminica este pentru mine ziua pranzului preparat in tihna si servit pe indelete alaturi de cei dragi. De cele mai multe ori lucrurile stau cam asa: eu ma trezesc pe la noua si incep sa rascolesc internetul, revistele si cartile de bucate in cautarea retetei perfecte. Cand o gasesc verific daca am toate ingredientele, ma duc sa le cumpar pe cele lipsa si ma apuc de treaba: curat, toc, calesc, amestec. In concluzie, murdaresc o multime de vase. Numai bine pentru ca pe la 11 se trezeste Sorin care vrand-nevrand trebuie sa le spele, sa duca gunoiul si sa ma mai ajute cu unele chestii care solicita mai mult muschii (sa rada parmezanul sau ciocolata). Cand terminam in sfarsit de gatit si ne pregatim sa ne asezam la masa se trezeste si Diana care vine, mananca si apoi se culca la loc.
Cam asa s-a intamplat si duminica, numai ca Diana nu a fost acasa iar eu am fost mai sadica decatd e obicei si l-am trezit pe Sorin ca sa mearga cu mine la Mega Image. M-a bombanit pe moment dar mi-a multumit trei ore mai tarziu cand a mancat doua portii de lasagna fierbinte si aromata.
Ingrediente:
800 g carne de vita tocata (eu am luat o bucata de carne fara grasime pe care am tocat-o acasa )
1 ceapa rosie
2 catei de usturoi
1 morcov
1 ardei capia
o bucatica de telina
2 ciuperci ratacite prin frigider
3 linguri de ulei de masline
o ceasca vin rosu
o cutie rosii cubulete in bulion Cirio
o cana suc de rosii de casa
busuioc, cimbru, oregano, piper dupa gust
un litru lapte
50 g unt
2 linguri de faina
un praf de nucsoara
2 maini mari de parmezan ras
o bila de mozzarella
15 foi de lasagna
Preparare
Am inceput cu prepararea sosului ragu pentru ca dureaza cel mai mult. Am dat telina si morcovul pe razatoarea mica, am tocat ceapa, usturoiul si ardeiul cubulete si ciupercile lamele. Am pus intr-o cratita incapatoare, neaderenta, uleiul impreuna cu ceapa si usturoiul si am lasat cateva minute la foc mic sa se inmoaie. Am adaugat apoi telina si morcovul rase, am amestecat si le-am mai lasat si pe acestea vreo 3 minute sa se inmoaie si sa se caramelizeze usor. Am pus apoi carnea tocata, am dat focul un pic mai mare si am amestecat pana cand carnea s-a schimbat la culoare si s-a desfacut in bucatele mici, omogene. Am turnat apoi cescuta de vin rosu si am asteptat 4-5 minute sa se evapore tot alcoolul si sa mai scada lichidul din cratita. Au urmat ardeiul si  ciupercile si doua minute mai tarziu rosiile in bulion si sucul de rosii. Am condimentat cu sare, piper, cimbru, oregano si busuioc si am lasat sa fiarba la foc mic aproximativ o ora.
1Intre timp am preparat sosul Bechamel: am topit intr-o tigaie 50 g de unt apoi am adaugat deodata cele doua linguri de faina amestecand bine cu telul ca sa nu se formeze cocoloase. Am adaugat apoi laptele cald si am amestecat bine cu telul pe foc mic pana ce s-a legat un sos fin de consistenta unei smantani. Am condimentat cu piper si nucsoara.
2Cand ambele sosuri au fost gata nu mi-a mai ramas decat sa asamblez lasagna. Am pus in tava un strat de sos Bechamel apoi un strat de foi, un strat de sos ragu, un strat de bechamel si parmezan ras. Am repetat de patru ori (foaie-ragu-bechamel-parmezan) iar deasupra ultimei foi nu am mai pus decat bechamel si parmezan. Am acoperit cu folie de aluminiu si am dat la cuptorul incins la 180 de grade pentru aproximativ 40 de minute (am verificat cu o furculita si cand a intrat usor foile erau gata) apoi am intepartat folia, am adaugat un strat de felii de mozzarella si am mai lasat 5 minute sa se rumeneasca. Am mancat o portie pe nerasuflate si inca o jumatate in tihna, savurand fiecare bucatica. Le-am dus doua portii lui Roze si lui Cristi, una a lua-o Dia azi la birou iar cealalta...Ei bine, nimeni nu stie ce s-a intamplat cu ultima portie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu