decembrie 17, 2011

Caramel aromat de portocale

Vin azi cu idee delicioasa, potrivita pentru un cadou de Craciun home made: caramel de portocale. In mintea mea nu exista Craciun fara portocale, asta-i sigur! Iar carameul asta nu face decat sa concentreze aroma portocalelor sa sa o faca disponibila pentru fursecuri, clatite si cate si mai cate. Eu m-am gandit ca ar merge de minune in vinul fiert, iar daca il ambalam in borcanele dragute (gasiti la IKEA la preturi foarte rezonabile) poate fi un dar minunat pentri prietenii gurmanzi.

Ingrediente:
700 ml suc de portocale proaspat stors
650 g zahar
coaja de la o portocala
un baton de scortisoara, anason, cardamom, cuisoare
Preparare:
Va recomand ca inainte sa stoarceti portocalele sa le spalati bine si sa le curatati coaja pentru a o confia. Amestecam sucul su zaharul si fierbem la foc mic aproape 2 aore, pana se ingroasa si se caramelizeaza. In ultimele 10 minute de fiert adaugam si coaja de portocala si condimentele.
Lasam caramelul sa se raceasca un pic apoi il turnam in borcane curate pe care le inchidem etans. Se pastreaza foarte bine in frigider.
Eu am ambalat frumos doua borcanele si le-am facut cadou Andreei si lui Bogdan.

Reteta inspirata de aici.

6 comentarii:

  1. Hmm cred ca e super delicios !! Imi pace tare cum le-ai prezentat! Sa aveti parte de sarbatori minunate!

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc mult pentru cadou!l-am gustat si e delicios :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Tare simpla reteta si da, cred ca e un cadou tare dragut si gustos mai ales! kisses

    RăspundețiȘtergere
  4. Uuuu am facut si noi mai demult, l-am folosit la tot soiul de minunatii si bine ca ne-ai amintit ca sa facem din nou! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Maya, eu iti multumesc pentru inspiratie!

    RăspundețiȘtergere