decembrie 01, 2011

Tocanita de porc cu mere si vin

Am facut tocanita asta delicioasa de porc prin septembrie dar am ratacit-o printr-un folder astfel incat uitasem complet de existenta ei. Azi m-am gandit ca ar fi dragut sa postez o reteta traditionala, asa ca de 1 Decembrie. Cum sarmale n-am facut pana acum iar de fasole nu am timp m-am gandit ca reteta asta s-ar potrivi la fix. Nu e ea tocmai clasica dar e delicioasa si aromata si perfecta pentru o zi rece de iarna.

Ingrediente:
500 g muschi de porc
2 cepe
3 mere
1 pastarnac
2-3 linguri ulei de masline
un pahar de vin alb
sare, piper, cimbru
4-5 cartofi mari
2 morcovi
50 g unt
25 g parmezan ras
Preparare:
Pentru inceput taiem muschiul si pastarnacul cubulete, ceapa pestisori si marul felii. Calim in uleiul de masline ceapa si pastarnacul apoi adaugam carnea si o rumenim usor pe toate partile. Adaugam merele si vinul si lasam sa fiarba inabusit pana carnea si legumele sunt moi, apoi condimantam din belsug cu cimbru, sare si piper. Daca lichidul scade prea mult puteti completa cu putina apa. Intre timp fierbem cartofii si morcovii (curatati si taiati cuburi, ca sa mearga mai repede), ii pasam si ii amestecam cu untul si parmezanul. Punem intr-un vas termorezistent tocanita apoi adaugam deasupra piureul si dam totul in cuptorul preincalzit pentru 20 de minute. Savuram in tihna, cu un pahar de vin bun si ne bucuram de ziua asta libera impreuna cu familia.
La multi ani Romania! La multi ani romani!

2 comentarii: