decembrie 18, 2011

Fasole coapta

Mama mea nu gateste foarte des si nici prea multe feluri de mancare dar un lucru e sigur: face cea mai buna fasole scazuta din lume! Fasolea asta e o mancarica aromata si consistenta, care merge de minune cu gogonele sau pepeni murati.
Ei bine zilele trecute mi s-a facut o pofta nebuna de fasolica, dar cu mami e in Fetesti si eu in Bucuresti a cam trebuit sa-mi pun pofta-n cui. De fapt, m-am amagit cu o varianta de baked beans in stil american aproape la fel de buna.

Ingrediente:
500 g fasole alba
2 cepe
1 morcov
1 pastrarnac
200 g bacon
2-3 linguri pasta de tomate
2 linguri cimbru uscat
2 foi de dafin
4-5 linguri zahar brun
1 lingura otet balsamic
1 lingura otet de mere
sare, piper

Preparare:
Alegem fasolea de eventualele impuritati si o spalam bine bine apoi o acoperim cu apa rece si o lasam sa se inmoaie peste noapte. A doua zi schimbam apa din oala si o punem la fiert. O lasam pe foc 5 minute dupa ce apa a dat in fiert apoi schimbam apa. Procedam astfel de 3 ori, ultima fierbere oprindu-se atunci cand fasolea este fiarta dar un pic al dente (eu am avut noroc sa dau peste o fasole de treaba care s-a fiert in 45 de minute).
Intr-o oala de fonta (v-am spus catd e mult imi place oala mea de la Ikea?) calim usor baconul taiat cuburi mici, pana se rumeneste, apoi il scoatem pe o farfurie. In grasimea ramasa (mai adaugati o lingura de ulei, daca e nevoie) calim apoi ceapa taiata solzisori si  morcovul si pastranacul tocate cuburi mici. Cand acestea s-au inmuiat usor adaugam deasupra fasole si baconul si amestecam bine. Intr-un castron incapator amestecam zaharul brun, pasta de rosii, otetul si condimentele cu o cana de apa fierbinte. Turnam amestecul obtinut peste fasole si amestecam bine. Completam cu apa cat sa acopere fasolea cu 2 degete, acoperim cu capacul si dam la cuptor la 180 de grade pentru aproximativ 1 ora. Daca nu aveti o oala care sa mearga la cuptor o puteti face si pe aragaz, la foc mic (aveti grija sa nu se lipeasca).

Acum, nu va mai ramane decat sa va bucurati de o masa fierbinte si aromata, perfecta intr-o zi friguroasa de iarna. Pofta buna!

3 comentarii:

  1. Oala ca oala, dar zi-mi rogu-te de unde ai luat vasele alea dragute foc!! Tare-mi plac!! Cat despre papica, buna tare!

    RăspundețiȘtergere
  2. De la Auchan Titan. Si mie mi-au placut foarte mult si au fost si super ieftine.

    RăspundețiȘtergere